לחץ לדילוג על איזור זה

קונצרט התזמורת הפילהרמונית

הכנר ג’ושוע בל בקונצ’רטו מאת דבוז’ק, תחת שרביטו של מאסטרו ג’נאנדראה נוזדה.

קונצ’רטו לכינורלו רק היה אנטונין דבוז’ק צייתן יותר והיה צועד בדרך שהתוו לו הוריו, ייתכן שהעולם היה זוכה ב”נקניקי דבוז’ק” או ב”מעדני דבוז’ק” או אפילו ב”טורנדו” דבוז’אק. משפחת הקצבים הצ’כית הפסידה אולי יורש, אבל עולם המוזיקה זכה במלחין מחונן. כך או כך דבוז’ק היה אחד מאותם מלחינים שהיו אחראיים מספיק כדי לא להישען על ההלחנה בלבד, בעיקר בשלבים הראשונים של חייו. הוא למד לנגן בכינור, ובהמשך גם בוויולה, ואף הוביל את קבוצת הוויולות של התזמורת של התיאטרון הלאומי בפראג. דבוז’ק החל לכתוב את הקונצ’רטו ב-1879
מבין הקונצ’רטי הפחות ידועים לכינור, הקונצ’רטו ב-לה מינור של דבוז’ק הוא ללא ספק אחד היפים והמיוחדים, עשיר במלודיות רחבות, מצוייד בפרק שני לירי לתפארת ובפרק מסיים צ’כי באופיו. 

בטהובן: סימפוניה מס’ 3 (“ארואיקה”)
היא שונה באופן מהותי מסימפוניות אחרות שכתבו היידן, מוצרט או אפילו בטהובן עצמו. היא מבשרת מבחינות רבות את התעוזה המבנית ואת המחשבה המוזיקלית פורצת הדרך שהיו מאז לסימן ההיכר של בטהובן, היא סימפוניה ארוכה מאוד (כחמישים דקות אורכה) בפרק הראשון מוצגים לא פחות משישה נושאים שונים (שהרצף שבו הם מובאים הוא עדות נוספת לגאונות של המלחין), מרש האבל בפרק השני גם הוא יוצא דופן שלא לדבר על הפרק הרביעי פורץ הדרך, המורכב מנושא וואריאציות.

לפרטים ורכישת כרטיסים

< חזור

אימייל שדה חובה
אימייל לא תקין
שם שדה חובה
טלפון שדה חובה