לחץ לדילוג על איזור זה

קונצרט התזמורת הפילהרמונית

הפסנתרן הווירטואוז, דניל טריפונוב חובר למנצח האוסטרי סשה גצל, שמתארח לראשונה על בימת הפילהרמונית.
הקונצ'רטו הזה הוא פורץ דרך מהרבה בחינות. מהבחינה הצורנית מעניין לראות שלא רק שאין הפסקה בין הפרק השני לשלישי, הרי שהנושא המופיע בתחילת הפרק השלישי מוגש בצורה אטית ולירית כבר בסופו של הפרק השני. באופן הזה מושגת בתוך התבנית התלת-פרקית חלוקה לשניים (הפרק הראשון העומד כמעט כיצירה בפני עצמה מבחינת הממדים והעצמה) והפרקים השני והשלישי. עניין נוסף, המיוחס לעובדה שהקונצ'רטו החמישי הוא הקונצ'רטו היחיד שבטהובן לא יכול היה לבצע בעצמו בגלל חירשותו וביצוע הבכורה הופקד בידי תלמידו הקרוב קרל צ'רני, הוא היעדרה של קדנצה מאולתרת בסופי הפרקים הראשון והשלישי (ובטהובן אף כותב בצורה מפורשת שאין מקום לאלתר קדנצה במקום שבו היא כתובה).
ייחוד נוסף של היצירה הזו נוגע לקושי הטכני הגבוה שהיא מציבה בפני מבצעיה, הנדרשים למיומנות גבוהה בשתי הידיים, ולעובדה שמהבחינה ההרמונית מתרחב הפרק השלישי (ה"רונדו") לסולמות שאינם מובנים מאליהם בתקופת חיבור היצירה.כך או כך, הכוח, הרכות, הווירטואוזיות, התזמור, המלודיה היפהפייה של הפרק השני והעניין הגדול הנשמר כל היצירה הפך אותה לאחת היצירות הפופולריות לאורך ההיסטוריה, על ידי מבצעים, מנצחים וחובבי מוזיקה.
את שחרזדה, סואיטה סימפונית אופ' 35, כתב רימסקי-קורסקוב בקיץ של 1888.

לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים

< חזור

אימייל שדה חובה
אימייל לא תקין
שם שדה חובה
טלפון שדה חובה